حرکات ورزشی, معرفی برندها

همه چیز درباره هوم جیم یا باشگاه خانگی

هوم جیم چیست

بعد از بیماری کووید-19 بسیاری از افراد تصمیم گرفتند تا با ساختن یک هوم جیم یا همان باشگاه خانگی,بدون بیرون رفتن تمرین کنند و سلامت بمانند که البته کار بسیار درستی هم کردند.در ابتدا بسیاری از ورزشکاران ترس از نرفتن به باشگاه را داشتند و تصور کردند که نمی توانند با کمک تجهیزات خانگی بدن خود را حفظ کنند,اما به مرور زمان به این روش ورزش کردن عادت کردند و امروزه شاهد احداث تعداد زیادی باشگاه خانگی هستیم.

درست است که باشگاه های ورزشی در ایران تجهیزات بسیار بیشتری دارند,اما شما می توانید با خرید چندین دستگاه با قیمت مناسب,همان ورزش ها را در خانه انجام دهید بدون اینکه نیاز به پرداخت شهریه به شکل ماهانه داشته باشید.به هر حال سرمایه گذاری در باشگاه خانگی کار درستی بوده و شما می توانید تمام محصولات مورد نیازتان را از بازرگانی لطیفی اسپرت با شرایط اقساط دریافت کنید تا فشار زیادی به جیب عزیز وارد نشود!

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ساختن یک هوم جیم کوچک و در عین حال کارامد آشنا کنیم و ببینیم که برای شروع نیاز به چه دستگاه های بدنسازی خواهید داشت.در اینجا 5 ایده مختلف باشگاه خانگی را در نظر گرفته ایم که امیدواریم اولین قدم برای داشتن یک زندگی سالم تر برای شما باشد و بعد از یک سال به اندام ایده آل خود برسید.

هوم جیم چیست

به طور کلی هوم جیم (Home Gym) از دو عبارت Home به معنای خانه و Gym به معنای باشگاه تشکیل شده است که معنی باشگاه خانگی را می دهد.

باشگاه در اتاق خواب (Bedroom Gym)

وقتی فضای حال پذیرایی شما اندک است,بهتر است از اتاق خوابتان به عنوان باشگاه خانگی خود استفاده کنید.درست است که فضای اتاق معمولا بسیار کوچک است,اما با انتخاب درست تجهیزات می توانید بیشترین بازده را از همین فضای اندک دریافت کنید.در اینجا چندین نکته برای ساخت باشگاه در اتاق خواب وجود دارد.

مزایا

  • دسترسی آسان به دستگاه های بدنسازی,شروع تمرین را ساده تر می کند.
  • اگر در اتاق خواب خود یک تلویزیون دارید,بهتر است دستگاه ها را به شکلی قرار دهید که دید کافی به آن داشته باشند (برای دیدن ویدیو تمرینات – در صورت نیاز).
  • داشتن یک باشگاه در اتاق خواب باعث می شود که حتی در زمان داشتن مهمان هم بتوانید بدون استرس به تمرین بپردازید و صدای تمرین هم کسی را از خواب بیدار نکند.

تجهیزات مورد نیاز

  • یک دستگاه هوازی که حتما باید در کنار پریز برق قرار بگیرد.برای این بخش باید به دستگاه های کوچک مانند تردمیل تاشو,دوچرخه ثابت خانگی,الپتیکال تاشو یا سایر موارد مشابه فکر کنید.عتل
  • یک عدد تشک ورزشی یا تشک یوگا برای انجام حرکات کششی که روی زمین انجام می شوند.
  • لواز ورزشی دیگر مانند توپ ورزشی,توپ پزشکی و دمبل هم تهیه کنید.این تجهیزات می توانند تنوع ورزش ها را بدون اشغال کردن فضا افزایش دهند و از طرفی به راحتی قابل جایگذاری در کمد یا زیر تخت هستند.

اگر فضای بیشتری در اختیار دارید,می توانید یک قفسه تمرینی هم خریداری کنید تا وسایل کوچک و بزرگ خودتان را داخلش قرار دهید که البته این مورد اجباری نیست و بستگی به خودتان دارد.

موارد اضافه

  • اگر نمی خواهید در هنگام تمرین سر و صدا داشته باشید,می توانید برای کاردیو از تجهیزات کراس ترینر استفاده کنید که معمولا هیچ صدایی ندارند.
  • از پرت کردن و انداختن لباس ها و تجهیزات ورزشی خودداری کنید,چرا که در زمان شروع تمرین باید هر دفعه اتاق را مرتب کنید و همین هم یک عامل بازدارنده برای شروع محسوب می شود.

باشگاه در اتاق خواب

باشگاه در زیر زمین (Basement Gym)

سالن های بدنسازی زیر زمینی نسبت به اتاق بدنسازی فضای بیشتری داشته و شما می توانید تجهیزات ورزشی و البته تفریحی بیشتری در آن قرار دهید.زیر زمین به دلیل بزرگتر بودن یکی از بهترین گزینه ها برای انجام تمرینات قدرتی و وزنه برداری می باشد که هیچ صدایی هم به فضای اطراف انتقال نمی دهد.تمرین در یک باشگاه زیر زمینی می تواند کمک زیادی به ورزش کردن شما کند,چرا که شما یک فضای کاملا اختصاصی خواهید داشت که هیچکس دیگری در آن تمرین نمی کند و از طرفی سیستم تهویه بهتری هم نسبت به فضای داخلی خانه مانند اتاق خواب دارد (اگر هم تهویه مناسب نداشتید می توانید یک قسمت از دیوار را پنجره را تهویه کوچک کار کنید که هزینه اندکی هم دارد).

مزایا

  • همانطور که گفته شد,زیر زمین به دلیل فضای بزرگی که دارد می تواند تجهیزات بزرگ و البته پیشرفته ای مانند تردمیل های باشگاهی,دستگاه قایقی و میز پرس را در خود جای دهد و به نوعی شما را از رفتن به هر نوع باشگاهی بی نیاز می کند.
  • این قسمت از خانه نسبت به سایر قسمت ها سردتر بوده و به همین خاطر برای تمرینات سخت و نفس گیری مناسب تر است.
  • زیرزمین ها اغلب دارای پایه بتنی هستند و به همین خاطر امکان قرار دادن تجهیزات سنگین در آنها وجود دارد.

تجهیزات مورد نیاز

  • یک یا دو دستگاه برای تمرینات هوازی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت که بهترین انتخاب ها هستند.
  • چندین دستگاه برای تمرینات قدرتی – وزنه ای مانند میز هالتر,دستگاه اسکات و ست کامل دمبل.
  • سایر لوازم ورزشی مانند توپ پزشکی,تشک ورزشی و چندین صفحه برای میله هالتر.

موارد اضافه

داشتن یک کفپوش نرم و مناسب در زیر زمین می تواند کمک زیادی به تنوع حرکات کند و برای این منظور می توان از کفپوش لاستیکی استفاده کرد که قابل خریداری از فروشگاه های آنلاین یا آفلاین ورزشی می باشد.این کفپوش ها در اندازه 50×50 ساخته می شوند که برای نصب نیاز به هیچگونه تجهیزات یا جتی چسب هم ندارند.

ساخت هوم جیم در زیر زمین

باشگاه در حال پذیرایی (Living Room Gym)

وقتی فضا بسیار اندک است,می توان هوم جیم را به سالن پذیرایی انتقال داد.درست است که با این کار یک فضای اختصاصی برای ورزش نخواهید داشت,اما به راحتی می توانید تجهیزات مورد نیازتان را درون آن قرار دهید و به تمرین بپردازید.در اینجا چندین نکته برای ساخت باشگاه خانگی در سالن پذیرایی وجود دارد که باهم بررسی می کنیم.

مزایا

  • معمولا سالن پذیرایی دارای یک سری تجهیزات تفریحی مانند تلویزیون و سیستم صوتی می باشد که می تواند کمک زیادی به بهبود عملکرد شما کند.
  • دسترسی آسان به تجهیزات یکی از مهمترین مواردی است که باعث می شود شما به تمرین کردن علاقه مند شوید و داشتن یک باشگاه خانگی در وسط خانه دقیقا همین کار را برایتان می کند.

تجهیزات مورد نیاز

  • یک دستاه برای تمرینات هوازی.داشتن یک تردمیل تاشو,دورچخه ثابت تاشو یا دستگاه روئینگ را در نظر بگیرید که به راحتی قابل جمع شدن هستند (بعد از اتمام تمرین).
  • ابزارهایی هم برای تمرین قدرتی نیاز است که بتوان به راحتی آنها را در زیر مبل یا درون قفسه نگه داشت.برخی از بهترین این ابزارها عبارتند از دمبل های چند کاره و کتل بل ها.

موارد اضافه

  • به دلیل اینکه این تجهیزات در داخل خانه می گیرند,باید توجه زیادی به ظاهر آنها داشته باشید که بسیاری از برندهای دستگاه بدنسازی باری چنین افرادی هم محصول طراحی می کنند.ما هم در گروه لطیفی اسپرت با داشتن بیشترین تنوع جنس آماده ارائه بهترین مخصولات با قیمت مناسب هستیم و تنها کافیست با ما تماس بگیرید.
  • اگر با سر و صدا مشکل دارید,بهتر است به سراغ محصولات کراس ترینر بروید که در بیشتر مواقع بی صدا عمل می کنند.

ساخت باشگاه خانگی در سالن پذیرایی

باشگاه در گاراژ خانه (Garage Gym)

همه ما می دانیم که گاراژ بهترین مکان برای انجام تمرینات قدرتی و هوازی است که حتی می توان با خرید تجهیزات ایروبیک آن را مجهز تر کرد.به دلیل جدا بودن گاراژ از خانه,شما می توانید دستگاه ها را در فضای مناسب تری قرار دهید و از طرفی هم با پرتاب وزنه یا قرار دادن آنها بر روی زمین,آسیبی به لوازم خانگی و فضای داخلی وارد نمی شود.اغلب گاراژها فضای کافی برای قرار دادن هر نوع دستگاهی را دارند و نیازی به صرفه جویی در خرید هم نخواهید داشت.همچنین امکان قرار دادن نورهای مختلف در کنار سیستم صوتی وجود دارد تا بتوانید یک محیط کاملا اختصاصی و انگیزشی برای خود فراهم کنید.

مزایا

  • یک محل عالی و بزرگ برای انجام هر نوع تمرین و ورزشی از جمله تمرینات وزنه برداری.
  • به شما اجازه تمرین به دور از خانه و حواس پرتی می دهد و دیگر نیازی نیست نگران سر و صدا باشید.
  • فضای بزرگ باعث می شود که شما بتوانید به مرور زمان تجهیزات بیشتری در آن قرار دهید و به نوعی باشگاه خانگی خودتان را داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز

  • یک یا چندین دستگاه برای تمرینات هوازی.
  • یک ماشین اسمیت.
  • دمبل.
  • نیمکت معمولی یا کرانچ.
  • میله هالتر و چندین پلیت (برای پرس سینه).

موارد اضافه

شما می توانید با کمترین هزینه یک کفپوش عالی برای گاراژ خود خریداری کنید که به راحتی هم قابل نصب بوده و نیاز به هیچ مورد اضافه ای ندارد.پیشنهاد ما همان کفپوش های پلاستیکی است که در بسیار از باشگاه های رزمی می بینیم و در اندازه های مختلف از جمله 50×50 قابل خریداری هستند.

باشگاه در گاراژ خانه - هوم جیم

منبع : لطیفی اسپرت | lifefitnessemea

امتیاز دهید post

دیدگاهی در مورد “همه چیز درباره هوم جیم یا باشگاه خانگی

  1. مرتضی عسگری گفت:

    سلام خسته نباشید
    شما خودتون هم خونه رو تجهیز می کنید اگر بودجه رو بگیم؟ مثلاً یه باشگاه خونگی با ۱۰۰ میلیون بخوام انجام میدید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله، فقط کافیه با بخش فروش لطیفی اسپرت به شماره 026-32777197 داخلی 112 تماس بگیرید و خواسته خودتون رو مطرح کنید.

  2. ملیکا گفت:

    ببخشید می خواستم بدونم دستگاهی نیز که خودش باشگاه باشه؟ یعنی دیگه نیاز نباشه چند تا بگیریم
    البته اینم بگم که فضای اتاق حدود 30 متر هستش

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام خدمت شما
      بله دستگاه های چند کاره زیادی داریم که می توانید روی متن قرمز رنگ کلیک کنید و خرید انجام بدید.

      توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش بازرگانی لطیفی از 120 ماه به 180 ماه افزایش پیدا کرد.

  3. محسن گفت:

    ببخشید شما نمونه کار هوم جیم هم دارید؟ الان از کجا میتونیم تجهیزاتی که کار کردید رو ببینیم

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما.
      بله ما نمونه کارهای زیادی در رابطه با تجهیز باشگاه عمومی و خانگی داریم که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی در تماس باشید (بسیاری از برندهای بزرگ ایران توسط لطیفی اسپرت تجهیز شده اند).

  4. Ethanol گفت:

    سلام می خواستم بدونم هزینه تجهیز کردن یه اتاق 30 متری چقدر میشه؟ 5 تا دستگاه کافی باشه فکر کنم؟
    و اینکه دستگاه های خونگی با باشگاهی چه فرقی دارن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *