حرکات ورزشی, هوازی

بهترین تجهیزات بدنسازی بانوان

تجهیزات بدنسازی بانوان

ما در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات ضروری که یک خانم باید در باشگاه بدنسازی خود داشته باشد را معرفی کنیم.این دستگاه های بدنسازی به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس از دست رفته خودتان را سریع تر بازیابی کنید.توجه داشته باشید که تمام دستگاه های نام برده شده در باشگاه های سراسر کشور یافت می شوند. بسیاری از افراد تصور می کنند که خانم ها هم دقیقا باید عین مردان تمرین کنند و تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد,اما باید بدانید که تجهیزات بدنسازی بانوان و مقدار استفاده از آنها ممکن تفاوت زیادی با مردان داشته باشد.

زمانی که صحبت از ورزش می شود,برنامه های تمرینی زنان و مردان به طور کامل از یکدیگر جدا می شود (چرا که اهداف این دو گروه با یکدگیر متفاوت است).اکثر مردان تمریناتی را ترجیح می دهند که نیاز به هماهنگی زیاد را رقص نداشته باشند,در حالی خانم ها به دنبال روش های مشابه هستند که حالت متعادل هم داشته باشد (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم).

لیستی که ما برای شما تهیه کرده ایم ترکیبی از تمرینات سرعتی,قدرتی و البته ذهنی مانند یوگا می باشد.البته این مورد هم ناگفته نماند که خانم ها علاقه زیادی به رقص دارند و از همین رو تصمیم گرفتیم تا موارد مرتبط با رقص را هم اضافه کنیم.قبل از اینکه شروع کنیم,بهتر است بدانید که تمام محصولات معرفی شده در فروشگاه لطیفی اسپرت قابل خریداری هستند!

بهترین تجهیزات بدنسازی بانوان

  1. تردمیل
  2. دوچرخه ثابت
  3. توتال جیم
  4. روئینگ
  5. دستگاه اسمیت
  6. هاگ پا
  7. دستگاه گلوت
  8. کمک بارفیکس
  9. مولتی کراس
  10. دستگاه سیم کش

#تردمیل

تردمیل یکی از بهترین دستگاه های بدنسازی برای بانوان به حساب می آید.شاید برایتان جالب باشد که بدانید دویدن و در کل راه رفتن یکی از روش های عالی برای شکل دهی به اندام بوده و بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند.در این حرکت ورزشی بیشترین فشار بر روی عضلات باسن و ساق پا بوده که همین دو عضله باعث بهبود عضلات همسترینگ و 4 سر ران می شوند.از طرفی دیگر اگر به دنبال کاهش وزن هستید,پیشنهاد می کنیم حتما روزی 30 دقیقه از تردمیل استفاده کنید.

#دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت یک راه عالی برای سوزاندن کالری های اضافه است.شما می توانید به جای ثبت نام در باشگاه,یک دوچرخه ثابت خانگی برای خود تهیه کنید که البته قیمت بسیار مناسبی هم دارد.از طرفی دیگر دوچرخه ثابت به شکلی است که با هر مشکل مفصلی باز هم امکان استفاده ازش وجود داشته و از طرفی برنامه های ورزشی آنلاین زیادی وجود دارند که می توانید دوچرخه زدن را با سایر حرکت ها انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید.

#توتال جیم

به نام عجیب و پیچیده این دستگاه توجه نکنید,چرا که بسیار ساده بوده و هر شخصی هم می تواند از آن استفاده کند.این دستگاه از یک تخته بزرگ لغزنده و دستگیره تشکیل شده است که یک پد در بالای آن قرار می گیرد.این دستگاه به شکلی طراحی شده است که عضلات اصلی یعنی باسن,شانه,کمر و شکم را مورد هدف قرار می گیرد و به طور کلی به آنها شکل می دهد.

#روئینگ

استفاده از دستگاه روئینگ یا همان Water Power یک تمرین کامل برای بدن خواهد بود.اگر می خواهید در مدت کوتاهی کاهش وزن چشمگیر داشته باشید,پیشنهاد ما همین دستگاه روئینگ است.این دستگاه به شکل همزمان پایین و بالاتنه شما را درگیر می کند و به همین خاطر برای کسانی که زمان کافی برای انجام تمام تمرین ها ندارند بسیار مناسب به نظر می رسد.

#دستگاه اسمیت

دستگاه اسمیت

دستگاه اسمیت یک جایزگین مناسب برای هالتر و در کل وزنه ها محسوب می شود که انتخاب عالی برای خانم هاست.همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید,این دستگاه از یک میله که بین دو ستون فلزی قرار گرفته تشکیل شده است.با کمک اسمیت می تواند ددلیفت,پرس شانه و اسکات زد و به همین خاطر یک دستگاه همه کاره محسوب می شود.ما اسمیت را بیشتر به ورزشکاران تازه کار و بانوان پیشنهاد می کنیم!

#هاگ پا

اگر به دنبال بهبود وضعیت پایین تنه خود هستید,پیشنهاد می کنیم حتما به سراغ هاگ پا بروید.این دستگاه فشار یکسانی را به عضلات چهار سر ران و همسترینگ وارد می کند.این دستگاه باعث بهبود ثبات و تعادل بدن شده و از طرفی به دلیل پشتی که دارد,نسبت به سایر دستگاه های مشابه امن تر به نظر می رسد.به هر حال هاگ یکی از بهترین دستگاه ها برای انجام تمرینات قدرتی و عضله ساز است.

#دستگاه گلوت

خانم هایی که اغلب پشت میز نشسته اند,به دلیل سکونت زیاد باسن بد فرمی دارند.البته عضلات باسن اگر ضعیف باشند ممکن است فرد دچار کمر درد یا مشکلات مزمن دیگر شود.گلوت یک راه عالی برای هدف قرار دادن عضلات باسن بوده و به راحتی می تواند به آن شکل و قدرت دهد.

#کمک بارفیکس

قطعا زدن بارفیکس در روزهای ابتدایی ورزش بسیار سخت خواهد بود.این دستگاه به شما کمک می کند که بارفیکس را راحت تر زده و به مرور زمان می توانید به شدت تمرین خود بیافزایید.البته ما این مورد را به آقایانی که در خانه تمرین می کنند هم پیشنهاد می دهیم و از طرفی هم قیمت مناسبی دارد.

#مولتی کراس

این دستگاه به شما این امکان را می دهد که حرکات مختلف روزانه را با شدت بیشتری انجام دهید تا عضلاتتان تقویت شود.مولتی کراس کاری می کند که تمام عضلات بدن به شکل هماهنگ باهم فعال شوند که همین مورد می تواند تعادل و ثبات عضلات را بهبود بخشد.اگر به دنبال یک دستگاه چند کاره سبک هستید,حتما از مولتی کراس استفاده کنید.

#دستگاه سیم کش

این دستگاه دارای کابل هایی با وزن های قابل تنظیم بوده و از طرفی می توانید دستگیره ها را باتوجه به نیاز خود تغییر دهید.اگر بخواهیم صادق باشیم,باید بگوییم دستگاه سیم کش کامل ترین و در عین حال ارزان ترین دستگاه بدنسازی چند کاره برای آقایان و خانم ها محسوب می شود که در تمام باشگاه های ایران وجود دارد.البته دستگاه سیم کش اندازه به نسبت بزرگی داشته و نمی توانید آن را در هر اتاق یا فضای بسته ای قرار دهید.

 

امیدواریم لیست دستگاه های بدنسازی بانوان برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با کمک این مقاله یک انتخاب درست داشته باشید.اگر نیاز به مشاوره در رابطه با خرید یا استفاده از هر کدام از دستگاه های بالا داشتید,می توانید همین حالا با کارشناسان لطیفی اسپرت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *