معرفی بهترین دستگاه های بدنسازی چربی سوز

دستگاه های بدنسازی چربی سوز

وقتی که به دنبال کاهش وزن هستید,بهتر است تمام تمریناتی که شما را به هدفتان نزدیک تر می کند امتحان کنید.برخی از افراد برای کاهش وزن سراغ باشگاه های بدنسازی می روند که با این کار هم به کاهش وزن خود کمک می کنند و هم تنوع زیادی در انتخاب تمرینات و دستگاه ها دارند.به هر حال برای دست یابی به وزن بهتر و سوزاندن کالری باید راه حرفه ای ها را دنبال کنید و حتما در کنار تمرین یک رژیم غذایی لاغری هم برای خود انتخاب کنید.در ادامه مقاله همراه ما باشید تا دستگاه های بدنسازی چربی سوز (لاغری) را بررسی کنیم و ببینیم که هر کدام چه مزیتی دارند.

همانطور که می دانید,اغلب باشگاه های کشور دارای دستگاه های بسیار خوبی مانند تردمیل,الپتیکال,قایقی,دوچرخه ثابت و … هستند که همگی از گزینه های تمرینی شما به حساب می آیند.توجه داشته باشید که لاغر کردن به همین سادگی ها نیست و نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد! نکته دیگر هم اینکه ورزش 10 دقیقه ای در طول روز می تواند باعث کاهش وزن 2 الی 3 کیلویی در ماه شود که عدد خوبی برای تازه کاران به نظر می رسد.

بهترین دستگاه های بدنسازی برای چربی سوزی

  1. پله نورد
  2. سیمکش کراس اور
  3. دستگاه روئینگ
  4. تردمیل
  5. الپتیکال
  6. دوچرخه ثابت

1. پله نورد

کاهش وزن با دستگاه پله نورد

برخی از مربیان و پزشکان مطرح دنیا از جمله MD,MPH,ALM و Mike Bohl می گویند که : اگر هدف شما کالری سوزی و کاهش وزن است,بهتر است به سراغ این دستگاه بروید که باعث افزایش متابولیسم و در نتیجه سوخت و ساز بدن می شود.دکتر بول تاکید زیادی بر استفاده از پله نورد دارد و می گوید که این دستگاه نه تنها باعث بهبود وضعیت قلبی و عروقی می شود,بلکه کمک زیادی به افزایش توده عضلانی پایین تنه مانند عضلات چهارسر ران, همسترینگ, ساق پا و باسن خواهد شد.به هر حال اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید (هم چربی سوزی و هم سلامت کلی بدن),پیشنهاد می کنیم حتما از این دستگاه استفاده کنید.

ویکتوریا بردی که مربی شخصی در Fyt است,گفته است که مهم نیست که مربی شما به شکل حضوری یا غیر حضوری با شما تمرین می کند! شما تنها نیاز به یک دستگاه برای کاهش وزن خواهید داشت که همین پله نورد است.البته پله نورد را بیشتر خانم ها استفاده می کنند و دلیلش هم این است که برای پایین تنه کاربرد دارد.

2. سیمکش کراس اور

سیمکش کراس اور

دکتر بول می گوید که شما علاوه بر استفاده از دستگاه های کاردیو باید به سراغ سیمکش هم بروید.او می گوید که :(( این دستگاه فوق العاده بوده و تقریبا می توان هر تمرینی را باهاش انجام داد.از طرفی شما می توانید با تعیین وزنه و تعداد دفعات ست مشخص کنید که آیا به دنبال افزایش قدرت عضلات هستید یا کاهش وزن.چرا که هر چقدر وزن را کمتر و تکرار را بیشتر کنید,در نتیجه کاهش وزن سریع تری خواهید داشت و برعکس )).

این دستگاه نسبت به سایر تمرینات کمی سخت تر به نظر می رسد و دامنه حرکتی بیشتری را تحت شعاع قرار می دهد.به هر حال اگر به دنبال یک دستگاه بدنسازی چند کاره هستید بهتر است به سراغ سیمکش کراس اور بروید.

3. دستگاه روئینگ

دستگاه روئینگ

به گفته بردی زمانی که می خواهید کالری بسوزانید و از طرفی استفامت کلی بدن و بالاتنه خودتان را بالا ببرید,دستگاه روئینگ بهترین انتخاب است. او همچنین می گوید که :(( این دستگاه مناسب چربی سوزی می باشد,چرا که دامنه حرکتی بسیار گسترده ای دارد و می تواند تمام عضلات پایین و بالاتنه را به کار بگیرد.همچنین در این دستگاه باید به حالت نشسته تمرین کنید و همین باعث می شود که تعادل بیشتری روی تمرین خود داشته باشید )).

بهتر است برای سوزاندن چربی حداقل 900 الی 1000 متر با این دستگاه تمرین کنید (هر یکبار عقب کشیدن حدود 2 متر به حساب می آید).اگر هم می خواهید شدت تمرین را افزایش دهید تنها باید وزنه را بیشتر کنید و تعداد ست ها را هم افزایش دهید.برای ایجاد تنوع در تمرینات هم تنها کافیست که هر دفعه تعداد دفعات تمرین و میزان وزنه ها را افزایش دهید و به نوعی یک تمرین متناوب برای خود به وجود بیاورید.

4. تردمیل

کاهش وزن با تردمیل

بردی می گوید که اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به وزن ایده آل خود برسید,باید از تردمیل هم کمک بگیرید.برای رسیدن به بیشترین مقدار چربی سوزی شما باید شروع به تمرین با شدت و زمان بالا کنید و یک برنامه تمرینی خوب برای خود ایجاد کنید.برای مثال پیاده روی برای مدت زمان 30 دقیقه روی شیب زیاد می تواند در مدت کوتاهی باعث افزایش متابولیسم و در نتیجه چربی سوزی شود.

این هم یک تمرین HIIT که می توانید با تردمیل انجام دهید و شروع به کالری سوزی کنید :

  • 30 ثانیه دویدن با سرعت 5 الی 8 مایل در ساعت
  • 15 ثانیه پیاده روی با سرعت 3 الی 4 مایل در ساعت
  • 30 ثانیه دویدن با سرعت 5 الی 8 مایل در ساعت
  • 15 ثانیه پیاده روی با سرعت 3 الی 4 مایل در ساعت
  • بعد هم باید این تمرین را برای مدت 20 دقیقه بدون استراحت انجام دهید.

اگر هم به دنبال تمرین پیاده روی هستید :

شما می توانید تردمیل خودتان را بر روی حالت Hills که بیشترین شیب را دارد قرار دهید و شروع به راه رفتن کنید.در این حالت شما به شکلی تمرین می کنید که انگار در حال بالا رفتن از سخره هستید.پیشنهاد می کنیم که برای شروع از سطح 1 شروع کنید و هر هفته یک سرح بالاتر بروید تا به بیشترین شیب ممکن برسید.

5. الپتیکال (اسکی فضایی)

الپتیکال برای کاهش وزن

اگر واقعا به دنبال افزایش کالری سوزی هستید,دستگاه الپتیکال می تواند یک انتخاب عالی باشد.با الپتیکال می توانید بالاتنه و پایین تنه خود را به شکل همزمان تمرین دهید و از طرفی هم سخت و ساز قلب را افزایش می دهد.بردی می گوید که : (( این تمرین برای هر کسی قابل انجام بوده و هیچ فشاری هم به مفاصل وارد نمی کند.مانند سایر دستگاه ها,شما می توانید مدت زمان تمرین و تنوع آن را بالا ببرید تا به بیشترین مقدار چربی سوزی برسید )).

همچنین بخوانید : بهترین تمرین های الپتیکال

شما می توانید برای افزایش شدت تمرین,قدرت و شیب دستگاه را تا حد زیادی بالا ببرید که البته برخی از الپتیکال ها چنین قابلیتی ندارند.اما اگر در باشگاه ورزشی تمرین می کنید دیگر نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

6. دوچرخه ثابت و ایر بایک

ایر بایک

استفاده از دوچرخه ثابت و ایر بایک دقیقا مانند تردمیل بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند باعث کاهش وزن شما شود.شما می توانید از دوچرخه برای تمرینات اینتروال استفاده کنید که بهترین راه کاهش وزن به حساب می آید.بردی برای شروع تمرین با دوچرخه پیشنهاد می کند که روش زیر را پیش بگیرید :

برای چند دقیقه با شدت بالا رکاب بزنید.سپس برای چند ثانیه با سرعت بسیار کم و حالت استراحت تمرین کنید و دوباره به حالت باز گردید (شدت بالا).توجه داشته باشید که ایر بایک از دوچرخه ثابت متفاوت بوده و نحوه عملکرد آنها باهم فرق دارد.نکته این است که استفاده از ایر بایک یا دوچرخه باعث می شود که تقریبا تمام عضلات بدن به شکل همزمان کار کنند و همین دامنه حرکتی گسترده باعث می شود که شما سریع تر چربی سوزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.