درآمد باشگاه بدنسازی در تهران و کرج [آپدیت بهمن 1402]

درامد باشگاه بدنسازی

راه اندازی یک کسب و کار و مرتبط با ورزش همیشه ایده خوبی خواهد بود و اگر با جوانب کار آشنا باشید, احتمال شکست تا حد زیادی پایین خواهد آمد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با درآمد باشگاه بدنسازی در شهرهای مختلف ایران مانند تهران و کرج آشنا کنیم و ببینیم که اصلا نسبت به هزینه ای که می کنیم ارزش دارد یا خیر. البته باید به این مورد هم توجه داشته باشید که امروزه تعداد زیادی باشگاه در نقاط مختلف شهر تاسیس شده اند و شما برای رقابت با آنها باید یک سری نکات ریز را در نظر بگیرید که در ادامه با تمام این موارد آشنا می شوید.

درآمد باشگاه بدنسازی از چه روش هایی می باشد؟

خب دوستان در ابتدا باید ببینیم که یک باشگاه به چه روش هایی می تواند درآمدزایی کند؟ خب قطعا اولین موردی که می توانیم به آن اشاره کنیم هزینه ماهانه ثبت نام است که در پاییز و زمستان سال 1402 مبلغی بین 250 هزار تومان الی 10 میلیون تومان بوده که این مبلغ بستگی به موارد مختلفی دارد از جمله :

  • محل باشگاه (در مناطق بالای شهر قطعا میزان اجاره و البته تجهیزات بیشتر می شود).
  • تعداد دستگاه های داخل باشگاه.
  • اندازه باشگاه.
  • مربیانی که داخل باشگاه فعالیت دارند.
  • امکانات جانبی مانند حمام, استخر و تجهیزات سرگرمی.

برای مثال ما تعداد ثبت نامی های ثابت هر ماه را 200 نفر در نظر میگیریم که البته این تعداد برای برخی از باشگاه ها بسیار بیشتر بوده و تا 1000 نفر هم می رسد.

درامد از اشتراک ماهانه

1. کمترین حالت

هزینه ثبت نام 250 هزار تومان

تعداد ثبت نامی ها 200 نفر

جمع درامد ماهانه = 50 میلیون تومان

2. متوسط

هزینه ثبت نام 500 هزار تومان

تعداد ثبت نامی ها 400 نفر

جمع درامد ماهانه = 200 میلیون تومان

3. زیاد

هزینه ثبت نام 1 میلیون تومان

تعداد ثبت نامی ها 500 نفر

جمع درامد ماهانه = 500 میلیون تومان

درآمد از بوفه باشگاه

درامد بوفه باشگاه ارتباط مستقیم با محل باشگاه و وسع مالی ورزشکاران دارد به طوری که در مناطق بالا شهر مقدار فروش روزانه یک باشگاه با 200 الی 300 نفر به حدود 3-4 میلیون تومان می رسد که حداقل نصف مبلغ سود است.

1. کمترین حالت

با 200 الی 300 نفر ثبت نامی

جمع فروش روزانه = بین 2 الی 2.5 میلیون تومان (سود بین 1 الی 1.5 میلیون تومان)

2. متوسط

با 300 الی 400 نفر ثبت نامی (مناطق بالاتر)

جمع فروش روزانه = بین 2.5 الی 4 میلیون تومان (سود بین 1.2 الی 2 میلیون تومان)

3. زیاد

با 300 الی 400 نفر ثبت نامی (بالا شهر)

جمع فروش روزانه = بین 4 الی 6 میلیون تومان (سود بین 2 الی 3 میلیون تومان)

درآمد از فروش مکمل 

این مورد به طور دقیق مشخص نیست و همه چیز بستگی به هنر جویان و البته مربی دارد که داخل باشگاه کار می کند.برای مثال در باشگاه های حرفه ای که قهرمان های ایران و حتی جهان در آنها ورزش می کنند,نرخ فروش مکمل و برنامه غذایی بسیار بیشتر از سایر باشگاه ها بوده و ما به طور تقریبی حساب می کنیم.

1. کمترین حالت

با 200 الی 300 نفر ثبت نامی (5 الی 7 درصد افراد خرید می کنند)

جمع سود ماهانه از 10 – 21 نفر = حدود 20 میلیون تومان

2. متوسط

با 300 الی 400 نفر ثبت نامی (5 الی 7 درصد خرید می کنند با مبالغ بالاتر)

جمع سود ماهانه از 15 الی 30 نفر = حدود 30 میلیون

3. زیاد

با 500 الی 700 نفر ثبت نامی (5 الی 7 درصد خرید می کنند با بودجه زیاد)

جمع سود ماهانه از 25 الی 49 نفر = بیش از 50 میلیون تومان

هزینه نگهداری از باشگاه بدنسازی

خب اکنون با درامدهای اصلی و فرعی یک باشگاه بدنسازی آشنا شده ایم,باید ببینیم که هزینه اجاره و در کل نگهداری از آن چقدر خواهد بود و آیا ارزش دارد که سرمایه و وقتمان را برای این بیزینس بزاریم یا نه.

هزینه اجاره مغازه

همانطور که می دانید برای احداث باشگاه باید یک فضای حداقل 200 متر را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم تمام دستگاه های بدنسازی مورد نیاز را درونش قرار دهیم (البته در بسیاری از مواقع افراد با متراژ کمتر هم کارشان را شروع می کنند).در حال حاظر هزینه اجاره یک مغازه در طبقه -1 از 15 میلیون تومان در شهرستان هایی مانند کرج شروع می شود و تا چند صد میلیون در مناطق بهتر تهران می رسد!

اگر می خواهید فعالیت خود را در تهران آغاز کنید,نیاز به کنار گذاشتن حداقل 30 – 50 میلیون تومان برای اجاره ماهانه مغازه خواهید داشت که پول پیش هم به آن افزوده می شود.برای دریافت آخرین قیمت ها بهتر است یک نگاهی به سایت دیوار داشته باشید.

هزینه پرسنل باشگاه

هر باشگاهی برای مدیریت نیاز به یک یا چندین نفر پرسنل خواهد داشت (از جمله مسئول خدمات,مسئول بوفه و شخصی که پشت دخل می نشیند).ما حقوق ها را بر اساس میانگین شهرها در نظر می گیریم که به شرح زیر است :

  • مسئول خدمات (نظافت و جا به جایی وزنه ها) : ماهانه بین 7 الی 10 میلیون تومان
  • مربی (مسئول تمرین و برنامه دادن) : معمولا به شکل درصدی و ثابت کار می کنند برای مثال 5 الی 10 میلیون ثابت و 20% از فروش مکمل و برنامه.
  • مسئول بوفه : ماهانه بین 5 الی 8 میلیون تومان

البته این تمام ماجرا نیست و برخی از باشگاه به دلیل بزرگ و شلوغ بودن نیاز به تعداد بیشتری پرسنل خواهند داشت که امیدواریم شما هم به چنین جایگاهی برسید.

هزینه آب, برق و گاز

هزینه های جانبی مانند برق کاملا بستگی به محیط و البته تجهیزاتی دارد که شما قرار داده اید.اما شما برای یک باشگاه 200 متری با 300 نفر دانشجو باید ماهانه بین 4 الی 5 میلیون تومان برای چنین مواردی بپردازید که در روزهای شلوغ بیشتر می شود (چرا که هزینه آب تا حد زیادی بالا می رود).

هزینه استهلاک دستگاه ها

این مورد را بسیاری از کسانی که می خواهند وارد این شغل شوند در نظر نمی گیرند که البته از مهمترین ها هم است.دستگاه های مختلف از جمله تردمیل,دستگاه پرس سینه و فلای پروانه و سایر تجهیزات در سال نیاز به یک یا چندین بار سرویس خواهند داشت که در برخی از مواقع به طور کامل خراب شده و نیاز به جایگزین خواهند داشت.البته کسانی که در باشگاه کار می کنند باید حواسشان به نحوه استفاده از دستگاه ها باشد و در صورت بروز خرابی عمدی یا بسیار شدید مبلغ را از خود دانشجو بگیرند.

روش های افزایش عضویت و درآمد باشگاه

برای افزایش درآمد یک باشگاه بدنسازی به ویژه در شهرهای مختلف روش های زیادی وجود دارد که یکی از آنها قرار دادن موارد سرگرمی است. برای مثال در بسیاری از مواقع می بینیم که باشگاه ها میز بیلیارد, استخر خصوصی, کنسول های بازی و سایر اقلام را درون خودشان دارند که همین باعث افزایش درآمد روزانه آنها می شود.

از طرفی دیگر امروزه هر کسب و کاری برای خود فروش آنلاین هم دارد و شما می توانید با راه اندازی پیج و معرفی باشگاه خود در کنار برگزاری چالش های مختلف,اقدام به جذب ورزشکاران بیشتری کنید که متاسفانه بسیاری از دوستان این مورد را در نظر نمی گیرند.در آخر هم این را بگوییم که برای شروع کار بهتر است شهریه را تا حدی پایین بیاورید تا بتوانید با سایر باشگاه ها رقابت کنید.

منبع : لطیفی اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.